Mobilný marketing v roku 2011


Microsoft Tag

Microsoft Tag

Po úspechu minuloročnej konferencie MMMMX,  nás v tomto roku čakajú dve konferencie podobného zamerania. Už o týždeň sa koná konferencia Mobilný marketing 2011 – MMMMXI, ktorá nadväzuje na konferenciu z minulého roka. Organizátorom je vydavateľstvo Ecopress a uskutoční sa 10. mája 2011. Po nej sa 26.5.2011 uskutoční konferencia Mobile Rulezz 2011,  ktorú organizačne zabezpečuje Zoznam. Prečo sú konferencie dve? Jednou príčinou je fakt, že Peter Šebo, ktorý minulý rok konferenciu MMMMX organizoval, zmenil pôsobisko a keďže má skúsenosti a pozitívnu spätnú väzbu z minuloročnej konferencie, bola by škoda, ak by v tradícii organizácie nepokračoval. Druhým dôvodom môže byť, že oblasť mobilného marketingu na Slovensku ďalej rastie a dočkáme sa jeho masívnejšieho využitia. Či to je naozaj tak, to uvidíme počas roka 2011 a odpovede možno nájdeme aj na konferencii.

Potenciál mobilných platform nie je potrebné nijako detailne opisovať. Na rozdiel od použitia notebooku, PC či inej menej mobilnej platformy, mobilný telefón – smartphone, tablet a pod. máme stále pri sebe a je stále pripojený do siete. Aplikácie, ktoré sa majú šancu v tomto segmente presadiť, sa musia orientovať práve na túto skutočnosť. Poskytnúť pridanú hodnotu v čase, keď nie je iný spôsob pripojenia dostupný. Zistiť si najbližšiu odporúčanú reštauráciu, spoje, odoslať polohu priateľom, zdieľať foto, rýchlo napísať správu na sociálnu sieť, to sú najčastejšie používané aplikácie. Druhý aspekt sú hry, ktoré oslovujú iný segment, rovnako perspektívny. Bez ohľadu na to, či ide o aplikácie vo forme mobilnej verzie webovej stránky s prístupom cez http, samostatnú aplikáciu umiestnenú v oficiálnom obchode danej platformy alebo inú formu – ak pomôže vyriešiť potrebu, ktorá sa s použitím mobilného zariadenia spája, alebo umožní zabaviť sa, má šancu na úspech.Ak chcete vedieť viac o motivácii používateľov, aby vašu aplikáciu používali, bude pre vás zaujímavá prednáška, ktorú bude mať na konferencii Mobile Rulezz 2011 Patrick Dry.

Na tohtoročnej konferencii sa dozvieme množstvo zaujímavých údajov. To, čo robí konferenciu unikátnou, je jej zasadenie do kontextu nášho regiónu. Porovnanie svetových údajov a trendov s vývojom na Slovensku nám nastaví reálne zrkadlo stavu využitia možností mobilného marketingu u nás. Z posledne publikovaných štúdií ma najviac zaujala správa zverejnená na blogu Microsoft tag, ktorá agreguje a vizuálne spracováva data z 12 aktuálnych zdrojov. Uvádzam niektoré podľa mňa najzaujímavejšie zistenia:

  • na celom svete je momentálne používaných 4 miliardy mobilných telefónov, z toho 1,08 miliardy smartphonov,
  • do roku 2014 by malo používanie mobilného internetu predbehnúť použitie desktopového pripojenia (krivka využitia mobilného internetu je stúpajúca s ostrým sklonom),
  • polovica požiadaviek na vyhľadávanie je realizovaná z mobilných zariadení,
  • 86 % ľudí používa mobil pri pozeraní TV,
  • 29 % používateľov je ochotných / schopných odfotiť kód pre získanie zľavy (QR Code, Microsoft Tag a pod.),
  • v USA typický používateľ strávi pri využívaní mobilu až 2,7 hod. denne,
  • 91 % prístupov z mobilnej platformy smeruje na sociálne siete,
  • mesačné počty prístupov na soc. siete z mobilných platform: Facebook – 200+ mil., Youtube – 200+ mil, Twitter 82+ mil. používateľov,
  • a pre mňa asi najzaujímavejšie zistenie – najaktívnejšia skupina pri využívaní služieb sociálnych sietí z mobilných zariadení sú ženy vo veku 35-54 rokov, teda typicky mamičky s deťmi.

Celú štúdiu si môžete pozrieť tu. Pre ďalšie relevantné dáta z trhu Strednej Európy a Slovenska si budeme musieť počkať na prichádzajúce konferencie…

Report Error

Report ErrorClose

, , , , , , , , , , ,

  1. Pridajte prvý komentár k príspevku.
(will not be published)


two + = 5