V čom pomohol nový Webmaster Tools


Keď Google zverejnil novú verziu Webmaster Tools, boli sme zvedaví, či Google konečne zintegruje dlho očakávané vybrané parametre vstupujúce do hodnotenia PageRank priamo do rozhrania tejto aplikácie. V rámci nových funkcií zaujalo napríklad geografické cielenie na .com a .org doménach. Všeobecne platilo, že pokiaľ chcete mať dobré SEO na web v slovenskom jazyku, je mimoriadne odporúčané umiestniť ho na slovenskú doménu .sk. Nový nástroj, ktorým administrátor webstránky definuje geografickú príslušnosť stránky, resp. jej lokalizáciu, pomáha Google lepšie a kvalitnejšie zaradiť tieto stránky s lokálnym obsahom, umiestnené na .com a .org doménach, do výsledkov vyhľadávania realizovaných podľa geografických oblastí. Prestáva teda platiť, že je najlepším riešením mať slovenskú stránku na .sk doméne. MONOGRAMu to však dlhodobo prinieslo dobré výsledky a momentálne sa nechystáme meniť smerovanie jednotlivých jazykových mutácií. Stále bude platiť, že slovenská mutácia je umiestnená na .sk doméne a ostatné mutácie sú spolu s GEO targetingom umiestnené na .com doméne. V súvislosti s touto zmenou, ktorú relizoval Google, sme najnovšie spustili slovenský web na .com doméne, konkrétne portál LUMINOX. Minoritnou zmenou v nástrojoch Webmasters je definovanie primárnej domény. Toto nastavenie rieši, či Google automaticky pred všetky URL generované portálom pridá alebo nepridá www. Tieto nastavenia sú však dodávateľmi služieb v oblasti webdizajnu dávno zvládnuté, a tak automatický redirect URL bez www na URL s www nemôže byť týmto nástrojom nahradený.
Asi najviac očakávaným nástrojom je zobrazovanie počtu spätných liniek smerujúcich na analyzovaný web a ich URL. Napriek tomu, že ide o jeden z kľúčových parametrov pri určovaní Google Page Rank pre daný web, Google dlho nebol ochotný poskytnúť tento nástroj oficiálne a museli sme sa spoliehať na rôzne skripty a nástroje tretích strán. Je síce fajn, že je táto možnosť konečne integrovaná do Google aplikácie, napriek tomu sme však očakávali, že bude Google postupne pridávať niečo navyše, niečo, o čom sme nevedeli. Avšak, ďaleko za našimi očakávaniami poskytuje Webmaster Tools v tejto oblasti stále len zobrazenie počtu spätných liniek a ich zoznam s možnosťou exportu. Podstatnú informáciu, ktorou je kvalita spätnej linky, si Google zatiaľ necháva pre seba. Budeme si teda musieť počkať na novú verziu a uvidíme, čím nás Google prekvapí a či bude niekedy ochotný poodkryť zo sveta generovania algoritmov hodnotenia Page Rank niečo, o čom mohli odborníci na SEO zatiaľ len tušiť. Naďalej teda platí, ak chcete vedieť o spätných linkách na svoj web viac, pomôžu vám nástroje tretích strán vo väčšej miere, ako samotný Google.

, , ,

  1. Pridajte prvý komentár k príspevku.
(will not be published)


+ 1 = six