E-flite Blade CX3

Vo štvrtok k nám do roboty kolega doniesol malé mikrohelikoptéry na diaľkové ovládanie. Okrem toho, že sme kvôi tomu v ten deň skoro nič nespravili, sme sa s nimi dobre pobavili. Mňa zaujali natoľko, že vo mne vzkŕsla myšlienka si podobnú zábavku zadovážiť tiež. Nasledovalo googlenie, čítanie recenzií a browsovanie po stránkach všetkých možných výrobcov RC modelov. Ale zatiaľ čo kolega doniesol hračky v pravom slova zmysle, mňa zaujal model Blade CX3 od E-Flite, ktorého rozmery sú už o čosi väčšie (priemer rotora je cez 30 cm) a zákonite je vyššia aj cena a náročnejšia údržba – teda sa jedná skutočne o hračky pre dospelé deti (mužov :-) ).

E-Flite Blade CX-3

Tento model je dostupný v dvoch verziách – RTF (ready to flight) a BNF (bind and flight), líšiacich sa prítomnosťou 5-kanálového vysielača. Cena RTF verzie na stránkach výrobcu (USA) je $200, čo znamená, že na Slovensku ho kúpite za 200€. V piatok večer som ale našiel obchod, kde majú tento model za 178€ a viac mi nebolo treba. Ihneď som sa vybral do Avionu a už vo výklade našiel moju novú hračku. Od predavača som sa dozvedel, že majú iba jeden kus (vystavený) a že ten došiel iba predchádzajúci deň, takže som už ďakujúc hviezdam odchádzal so svojou prvou RC helikoptérkou. Kúpil som si aj n00b kit – kríž s pinpongovými loptičkami na koncoch, ktorý pomáha nevrážať rotormi do stien a stlmovať prudšie pristánia.

Po vybalení a zbežnom prečítaní manuálu následovalo nekonečné nabíjanie akumulátora. Tu sa ešte zastavím – elektrické mikro RC helikoptéry sú zväčša poháňané z Li-Pol akumulátorov, ktoré sú síce ľahšie a tvarovateľné, ale na ich bezpečné (rozumej nespôsubujúce výbuchy) nabíjanie a používanie je potrebné použiť špeciálne dobíjače a za žiadnych okolností baterku neskratovať (V RTF verzii nájdete aj dobíjač dvoj- a trojčlánkových Li-Pol batérií). Nabitie baterky trvá okolo 1,5 hodiny, čo je príčina toho, že som si už na ďaľší deň zbehol kúpiť druhú baterku (čo ma stálo ~ 32€).

S už nainštalovaným akumulátorom sme sa vybrali do veľkej zasadačky a hor sa lietať. Prvé “lety” spočívali v nenabúraní do steny, stropu, zeme a ani prihliadajúcich kolegov a kalibrovaní ovládania. Teraz mám za sebou asi 150 nalietaných minút (na čo som spotreboval 10 nabitých akumulátorov) a už sa cítim pri riadení môjho modelu o dosť bezpečnejšie, aj keď ráno sa mi po kontakte so stenou zlomil list rotora. Btw výhodou CX3-ky je okrem iného aj to, že má skoro všetky náhradné diely kompatibilné s predchádzajúcim modelom CX2 a teda nieje problém ich dostať. Sada štyroch listov rotora stojí približne 6€, horné sú ale iné ako spodné, tak som si kúpil obe sady aby ma ďaľší zlomený list už nebrzdil.

Záverom môžem Blade CX3 odporučiť ako idéalnu hračku pre mužov, pretože to letí, bliká a je to na diaľkové ovládanie.

Leave a Comment